Atmiņu druskas/Bits and Pieces of Memories

27 Jun

Bērnības, jaunības, vakardienas. Manas dienas. Dažādi notikumi pēdējā laikā mani aizveduši tuvākā un tālākā pagātnē. Bet varbūt pie vainas vienkārši ir karstums. Pāri +30 ir jau vismaz nedēļu. Es pat neatceros. Zinu tikai, ka istaba un daba iesilst jo dienas jo vairāk.

Kur tad es esmu aizceļojusi laikā? Vispirms, es atkal klausos Nirvanu! To mēs uzlikām, braucot atpakaļ no pludmales pagājušajā nedēļā, un es sapratu, ka Unplugged in New York visai labi atbilst manai omai. Nepārspīlēšu pārāk, ja teikšu, ka pēdējo reizi klausījos pirms vismaz 10 gadiem!

Šodien savukārt satiku māsicu Braitonbīčā. Tas ir “normāls” krievu rajons – veikali ar uzrakstiem krieviski, “pazīstamas sejas”, ielu tirgotāji, kas piedāvā visu viedu belašus un pīrādziņus, ēdnīcas, kurās veči ienes pudeli šņabja un, man par prieku, veikali, kuros var nopirkt arī pa kādai precei no Latvijas. Manā groziņā iekrita Kārums, Aldara alus un kefīrs. Padomija Amerikā man atgādināja divus smieklīgus bērnības atgadījumus. Abi saistīti ar veikaliem. Pirmais notika stāvot ģimenes rindā pēc desas. Mamma mani aizsūatīja uz veikalu un piekodināja nekavēties, jo mēs gatavojāmies braukt ciemos. Es aizskrienu uz veikalu Gauja (man liekas, ka tajā laikā arī bija tāds pats nosaukums?!), iežmiegusi plaukstā talonus, iestājos rindā, trinos no vienas kājas uz otru – lai arī zinu, ka ģimene bez manis neaizbrauks, prāts nav mierīgs un negribas nokavēt. Kad pienāk mana kārta, es palūdzu desu, iedodu talonus un desoju prom. Pusceļā dzirdu pārdevējas balsi: “Meitenīt, tu desu aizmirsi!”

Un otrs joks ir no klases ekskursijas. Neatceros, kur braucām, bet skolotāja vienā brīdī mūs palaida uz veikalu, lai nopērkam sev kārumus. Es ar kāru aci apsekoju plauktus un ieraugu praņikus. Iestājos rindā un, kad pārdevēja prasa: “Un tev ko, bērniņ?”, es skaļi nosaku: “Man, lūdzu, puskilogramu pļarņiku!”

Vēl viens kadrs no bērnības atgriezās, kad māsica veda mani uz mājām. Ieraudzīju mašīnā 2 Crayola krītiņus. Kā man tie patika! Katru reizi, kad krāsainie biedri kritiski saruka līdz līmenim, kad papīrītis ir absolūti nodilis un paliek jau grūti noturēt rokās, es cerēju, ka atbauks kāda Amerikas tante un atvedīs jaunu paciņu!

Tādas krāsainas manas atmiņu dienas!

***

Memories from my childhood, youth, yesterday. My days. Some events have lead me to more recent or far past. Maybe it’s simply the fault of the heat. It’s been more than +30/+86 already for a week or so. I don’t even remember anymore. I know only that the heat has now entered everywhere – my room, the nature and heats everything up more and more.

So where in time have I travelled? First of all, after our trip to the beach last Saturday when we put it on in the car, I listen to Nirvana again! Unplugged in New York suits quite well my feelings now. I wouldn’t exagerate a lot if I say I haven’t listened to it for at least 10 years.

Today we went to Brighton Beach with my cousin. It’s a “normal” Russian neighborhood – stores with writings in Russian, “familiar” faces, people selling Russian meat, potato and cabbage rolls in the street, the diners where men bring in their own bottles of vodka. And the store where I can be happy to buy some Latvian products. I put some Latvian sweets, beer and kefir in my basket. Soviet Union in America reminded me about two funny events from my childhood. Both are related to stores. My mom asked me to go to the store once and get some sausage. Back in time, we had food tickets, so I run with those, tightly in my palm to the store. I rush because we were planning to go to someone’s house afterwards and even if I knew my family wouldn’t leave without me, I felt a bit anxious. So when my turn comes in the line, I ask quickly for the sausage, give the tickets and run away. In the middle of the store, I heard the shop assistant: “Girl, you forgot the sausage!”

The other joke was during our class field trip. I don’t even remember where we went but during a brake our teacher said we could go to the store and get what we wanted. So I was zooming the shelves with my delicious eye and decided to have some local cookies called “praņiki”. When the shop assistant asked me what I’d like to have, I proudly said I wanted those except I pronounced it wrong and it sounded funny!

Another flashback from my childhood came when my cousin was driving me back home. I found 2 Crayola crayons in the car. I remember how much I loved those! Every time when they shrink to the critical level when the paper was no longer there and I could barely hold them between my fingers, I was hoping that an aunt from America would bring some more!

These are my colorful days of memories!

2 Responses to “Atmiņu druskas/Bits and Pieces of Memories”

  1. josh June 28, 2010 at 05:45 #

    Mīļi:)!

  2. Zane June 30, 2010 at 13:13 #

    Oi, kā sasmējos par tiem “pļarņikiem” :)

Leave a Reply

