Sapņi/Dreams

10 Nov

Sapņu pasaule ir dikti interesanta; gan tā, kurā dzīvojam miegā, gan tā, kas citos vārdos saucas par fantazēšanu vai nomoda sapņošanu. Tās pēdējās aspektā sapņi var būt arī mērķi un, uz tiem neatlaidīgi tiecoties, var arī sasniegt vēlamo rezultātu. Lielāki, mazāki, sākumā nereāli, katram kāds ir. Mans sapnis jau ilgu laiku ir iemācīties dziedāt! Un, ja tas vainagosies panākumiem, tad varbūt kādreiz arī kādu instrumentu varēs pieķert klāt. Bērnības trauma no dažiem nekorektiem skolotājiem, kas tā vietā, lai palīdzētu man iemācīties dziedāt, lika plātīt muti kā zivij, uz ilgu laiku iedzina mani kompleksos un par dziedāšanu pat neprātoju. Tagad, kad skolotāju  nodarītais ir pārdzīvots, es ticu, ka kaut kāda daļa auss manī ir arī muzikāla. Pirms pāris dienām es sevi arī patīkami pārsteidzu. Manās mājās ir veci radiatori, briesmīgi skaisti, bet skaļi. Kad tiek kurināta māja (apkures sezonas sākumā tas bija divreiz dienā – 7 no rīta un 7 vakarā, bet tagad jau ik pa pāris stundiņām), radiators mutuļo, šņāc, sprauslo un ko tik vien vēl neizdveš. Ir reizes, kad no šī trokšņa nakts vidū pamostos, bet kādu vakaru es tajā virpulī skaidri dzirdēju džezu! Iztēlojos dažādus instrumentus, un manā guļamistabā bija skaists koncerts!

Savukārt īstais miega sapnis man bija tik gastronomisks, ka pamodos ar siekalām mutē! Māsa saka, ka pēc viņas ciemošanās Ņujorkā man laikam pietrūkst franču ēdienu, jo sapnī acu priekšā lidinājās salāti ar kazas siera grauzdiņiem un avenes peldēja siltā šokolādē!

***

The world of dreams is very interesting; the one we live through the sleep and the other which is a fantasy or day dreaming. If talking about the last one, the dreams can also be goals and moving towards them, one can achieve the result. Bigger or smaller, less realistic or quite achievable, everyone has some. My dream for a while is to learn to sing! And, if I succeed, maybe I can go on with an instrument one day too. A trauma from my childhood when a few tactless teachers didn’t take their time to teach me but simply asked to mimic a fish – sing without a sound!  So, it put me in an inferiority complex and I didn’t consider singing at all. Now, when I’m over it, I believe that I have a part of my ear that is musical. A few days ago I surprised myself. I have old radiators at my apartment, beautiful but very loud. When the heat is on (when the heating season was started, they heated twice a day – at 7 am and 7 pm, now it’s every couple of hours), the radiator seethes, hisses, snorts and does all kinds of other sounds. Sometimes I wake up in the middle of the night because of these noises. But one evening a few nights ago I heard jazz in the whirlpool of sounds! I heard all kinds of instruments and had a nice concert!

As for the real dreaming, I was dreaming the other night about the food that I woke up with a great appetite. My sister says that after her visit in New York , I must miss French food because I saw some salad with goat cheese toasts and raspberries in melting chocolate flying behind my eyes!

6 Responses to “Sapņi/Dreams”

  1. vevriks November 10, 2010 at 14:07 #

    es nesen sapnī mielojos ar siera kūku un tad pamodos un brokastīs atkal mielojos ar siera kūku. Tā, kas sapnī, bija nesalīdzināmi garšīgāka. Bet varbūt vienkārši biju jau pieēdusies miegā.

    • elinaruka November 10, 2010 at 14:28 #

      redzi, to es saprotu! man pēc sapņa tikai ēstgriba bija – nedz salātiņu, nedz šokolādes avenīšu :))

  2. vevriks November 10, 2010 at 17:20 #

    vajadzēja sapnī jau uzkost. es no bērnības atceros briesmu vilšanos, kad pa sapņiem zem spilvena noglabātās dūres lieluma mellenes, pamostoties nebija atrodamas. tagad esmu gudrāka. sapņos neko neglabāju…ja nu vienīgi neēdamos noslēpumus…

  3. Kni November 11, 2010 at 10:15 #

    Un tagad man ir siekalu pilna mute, kad iedomājos par tiem salātiem. Citādi man parasti rādās tikai karš vai arī kādas citas dīvainas lietas. Pēdējais bija visai skaidrs un krāsains sapnis. Kaili amerikāņu futbolisti. Glītas pēcpuses bija. To tikai arī atceros. :D Īsāk sakot, līdz Amurikai biju aizkūlusies.

Leave a Reply

